donderdag 19 juni 2014

Maria Drenth en nazaten (3)

Dit is het laatste werkje dat ik heb van Maria Drenth. Het is een mooie lap met doorrijg- en stopwerk. Helaas zijn de kleuren wat door gaan lopen. Iets wat je vaker ziet. Toch is het genieten van de mooie motieven.
Ook heeft ze mooie open randjes gemaakt.

Maria Drenth trouwde in 1908 met Pieter Kat. Van één van haar dochters, Francien Kat, laat ik morgen een schoollapje zien.

This is the last piece of needlework I can show you made by Maria Drenth. Propably after washing it the colours started bleeding. That happens more often. It is still a beautiful piece to look at. She also made very nice "open" borders.

Maria Drenth married Pieter Kat in 1908. Tomorrow I will show a school sampler of one of her daughters.

11 opmerkingen:

Marja zei

Ja deze is heel mooi!
Een familie lapjes bij elkaar.

Groet,

Marja zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Judith zei

Deze lapjes zijn wel heel bijzonder, echt een generation-lapje. mooi met de foto's en alle verhalen er achter. fijne dag vandaag Annelies

martine zei

Wat leuk, zoveel lapjes uit een familie met verhalen en foto's. Ik had dit zelf niet zo snel uit handen gegeven maar fijn dat het bij jou goed voor gezorgd wordt.

Johanna Zweden zei

Het is en blijft fascinerend dat
stopwerk, ben er druk mee bezig en blijf me verbazen wat je allemaal kunt dun met een eenvoudige rijgsteek
Mooi lapje
Groetjes uit Zweden

mandarijn330 zei

Heel Fijn Annelies,dat het zo goed bij jou is terecht gekomen.
ik zal genieten net als van Oma Kat-Drenth, van de volgende plaatsing van mijn moeder haar merklappen en mijzelf.
ook leuk dat de mensen zo lief reageren.
Ja hoor ik gaf het graag uit handen.
Beter zo, als dat de lapjes in mijn kast liggen.
Vriendelijke groet,
Marion Joha.

Annelies zei

@Marion, je weet dat ik heel blij ben met met het verhaal en de lapjes. Ze worden gekoesterd.

mieke zei

Een mooie serie van deze familie.
En zo netjes geborduurt. ( volgens mij )
grtjs Mieke

Annelein zei

Al weer zo'n geweldig handwerk waar we van mogen genieten. Fijn dat je dit allemaal met ons deelt.

Lieve groet, Willeke

Marguerite zei

Jammer dat ze dit soort kunstwerkjes tegenwoordig niet meer maken op school. Al las ik gisteren in ons plaatselijke suffertje wel dat een hele klas in ons dorp haak en breipakketten heeft gewonnen.
Leuk hoor!!

Lida zei

Wat een lief lapje en wat leuk dat je drie generaties bezit! Kun je ook vertellen wat er rechts op is geborduurd? Lijkt wel een rupsje maar zal wel iets heel anders zijn!
Groetjes
Lida