woensdag 9 april 2014

geen merklap maar een zakje

Ik heb dit lapje gekocht als zijnde een merklap, maar als je het goed bekijkt heeft het waarschijnlijk ooit gediend als zakje. Het is gemaakt van jute en als datering denk ik eind jaren 50, begin jaren 60. Dit soort zakjes werden ook wel gebruikt als bestekzakjes.

I bought this as being a sampler, but if you have a careful look you see that it has probably served as a pouch. It is made of jute and I think it was made in the late 1950s, early 1960s. This kind of bags were also used for storing cutlery.

11 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Die is echt heel erg mooi!!!! En te zien naar de eendjes-op-hun-kop- moet dat ook wel zoiets zijn.
groetjes
Wietske

Marjan zei

Een bijzondere aanwinst weer! Erg mooi!

Anoniem zei

Wat schattig! En bijzonder, zo iets heb ik nog nooit gezien, dank voor het delen! Fijne dag!!

Monica zei

Oh, wat een leuk borduurtje, ik heb veel van die zakjes verzameld, maar ik dacht dat het voor servetten was, in pensionaten omdat je niet iedere dag een schone kreeg

Anoniem zei

Zie ik daar niet bekende patroontjes,maar dan in 2 kleuren???
Leuk om dit ook bij de merklapverzameling te hebben.
Kreeg van mijn oudste zus haar merklap te leen om op de foto te zetten.Ze maakte deze in 1952 toen ze 12 jaar was.
groetjes,Truus uit Drenthe

Else zei

Mooie aanwinst die vrolijke zakje. fijne dag knuffel

Annelies zei

@Monica, degene van wie ik het hoorde vertelde me dat op het pensionaat waar zij zat het bestek netjes werd ingevouwen in de servet en dat dat in het zakje ging, maar dat is maar één bron, dus jouw variant zou ook goed kunnen.

Chris zei

Dat is een leukerd met die kleurtjes. Het werd dus in 3-en gevouwen, de eendjes zitten ondersteboven. Ik herinner me zulke zakjes wel.

sylvia zei

zou het een huswif zijn? Het lijkt er op dat het aangename met het nuttige verenigd is, zo heb je wat aan je lapje!!
En die vlaggetjes, wat een creativiteit, het blijft me verbazen!!
lieve groet, Syl

Johanna Zweden zei

O wat leuk Annelies
Groetjes uit Zweden

lheurebleue zei

wat een leukerd alweer ...