donderdag 28 maart 2013

een Frans merklapje

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel Franse lapjes in mijn verzameling heb. Deze kon ik recent van een Franse mevrouw kopen. Een lief klein lapje in mooie kleuren. Ik denk, kijkend naar andere lapjes die ik heb, dat het zo rond 1930 is gemaakt, maar dat is alleen een vermoeden.

I do not have that much French samplers in my collection. Recently I bought this one from a French lady. It is a sweet, small sampler in beautiful colours. Comparing it with other samplers I have I think it was made around 1930, but that is only a guess.

17 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Mooi, leuk om ook eens deze kleurtjes te zien.
groetjes
Wietske

Lida zei

Wat een leuk lapje en leuk dat je ook in Frankrijk je verzameling uitbreidt!
Fijne dag
Lida

KijkDaarIs zei

Het is wel en héél leuk "lapje"
fijne dag

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een dotje.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Wat een aparte kleuren zijn hier gebruikt. Mooi.

Wilma Kuin zei

Het is weer een heel leuk lapje,...

Frederika zei

Leuk en erg kleurrijk.

Anja.M zei

Heel mooi Annelies.
Quilt groetjes Anja.

Monica zei

Oh, Annelies, wat leuk ook een Frans lapje bij je verzameling. Het zou best wel eens leuk zijn als jij al jouw mooie schoollapjes zou willen exposeren.

Anoniem zei

gebruiken ze in frankrijk wel meer deze kleuren,of net als hier overwegend rood?
Het is zo wel een vrolijk lapje met mooie letters.
Goede Paasdagen
groetjes,Truus uit Drenthe

Willy zei

Mooi! Een leuke combinatie geel en rood.

Else zei

Vrolijk lapje, mooie letters zijn er gebruikt! fijne dag knuffel Else

josé zei

Weer eens wat anders voor je verzameling. Die groeit met een mooi lapje er bij.

Fijne dagen.

katrien zei

Leuk lapje.

Chris zei

Ik wist niet dat je ook buitenlandse lapjes verzamelt. Dit is een leukerd.

Rina zei

Weet je of de kleuren iets zeggen over de tradities in een land?

Margot zei

Zoals jij zegt dit lapje toont de jaren van
Art Deco en zal van de dertige jaren zijn !

Volgens mij is het een prachtige toevoeging in je verzameling !