zaterdag 9 februari 2013

wel "merk-" maar geen "lapje"

Kun je van een merklapje spreken als het materiaal waarop het is gemaakt geen stof is ?
Een interessante gedachte !
Dit Belgische "lapje" werd in 1929 door S.F. gemaakt in Poulseur. Het is heel kwetsbaar, omdat het is gemaakt op gestanst papier. Dat papier heeft in de loop der jaren wat geleden en ook de wol is niet meer overal intact. 
Een heel bijzonder stuk in mijn verzameling.

This sampler was not made on fabric, but on paper with holes in it.
It was made in Belgium, Poulseur, by S.F. in 1929. Because it was made on paper it is very vulnerable. The wool has also suffered a bit.
An interesting piece in my collection.


18 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Maar wel heel speciaal dat het nog bestaat, en dat jij er goede zorg aan besteed dat het bewaard blijft voor het nageslacht
Denk wel dat je merklapje kan zeggen, ongeacht waar het op gemaakt is!
Fijn weekeinden uit een noodweer Zweden
liefs Joke

AnitaS zei

Ik vind dit ook een merklapje. Wat bijzonder dat het toch nog zo goed bewaard is gebleven.

Supergoof zei

Wat is het mooi & bijzonder!
Fijne dag vandaag!
:o)

Grit zei

Wunderschön.
Liebe Grüße Grit

Marga (MarPie) zei

Mooi hoor en zeer speciaal.

Groetjes,
Marga♥

mieke zei

Dit is zeker heel bijzonder en wel degelijk een ' merklap ' naar mijn mening.

josé zei

Heel apart & speciaal. Zuinig op zijn.


Fijn weekend.

marcella zei

bijzonder, ik ken ze wel als borduurwerkjes in een album amicorum maar zag het papier nog niet als 'merklap' . Een mooi 'lapje'

GRANNY'S HOUSE zei

Dit is wel een heel bijzonder "lapje" lijkt me inderdaad heel teer, maar wel erg mooi.

Groetjes
Ines

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heel apart en ik kan me voorstellen dat dit een heel bijzonder stuk van je verzameling is.
Groeten, Joke

marijna zei

Vroeger maakten ze daar ook mooie kaartenop om uitnodigingen te versturen.

Elisabeth zei

Heel leuk om ook zoiets in je verzameling te hebben, ik vind de kleuren wel heel mooi!

Chris zei

Wat bijzonder Annelies. Hoe bewaar je zoiets?

Bertie zei

Een prachtig merklapje, heel bijzonder! Je doet leuke werken, ik kijk vaak!

petronella zei

Weer bijzonder, eens weer wat anders en het vult je verzameling mooi aan!

Annelies zei

@Chris, ik bewaar deze apart in een mapje. Ik denk namelijk dat het geen zuurvrij papier is en wil niet dat het een ander lapje aantast.

Willy zei

Dat is een bijzonder exemplaar voor je verzameling.

Anoniem zei

Een heel mooi ding;ik heb ook iets dergelijks zonder te weten dat het materiaal gestanst papier is.Het mijne is ook van de jaren 20.Dank u en via u heb ik weer wat info verzameld.M.H.