vrijdag 24 augustus 2012

een lapje van MM

Gek genoeg moest ik, toen ik dit lapje voor het eerst zag meteen denken aan Marian'ne M. Dat komt door de dubbele M bovenaan het lapje. Het lapje is niet van haar, want werd al gemaakt in 1900.
Margaretha Mol maakt dit lapje op 11 jarige leeftijd in Nisse. Het is met wol geborduurd en heerlijk kleurrijk !

When I bought this sampler my thoughts immediately went to Marian'ne M , because of the MM. It is not hers, this one was made in 1900.
Margaretha Mol made this sampler at the age of 11 in Nisse in The Netherlands. It is wool embroidered and so colorful. 

22 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat is dit een vrolijk lapje. Dat ze toen al zo veel kleurtjes mocht gebruiken.

els b zei

Verbazingwekkend vrolijk voor die tijd! Maar wel erg leuk hoor.
Groetjes, Els

Made by Meet zei

Mooi Annelies! Komt dat vaker voor dat er met wol werd geborduurd? Zo oud en zo goed gebleven! Ook die kleuren zijn nog zo prachtig fris.
Trouwens je Paarse quilt is geweldig mooi! Morgen weer een update???
Fijne dag, groetjes Meta

KijkDaarIs zei

er is wat afgeborduurd al die jaren..leuk om steeds verschillende lapjes bij je te zien...
Fijne dag

Lenie zei

Wat een prachtig lapje Annelies.

Groetjes Lenie

josé zei

Zeker een vrolijke lap. Ik zou ook aan onze MM moeten denken.

Liefs José

Willy zei

Dit is is een prachtig en fleurig lapje. Ook nog bijna dezelfde achternaam.

Marga (MarPie) zei

Heerlijk, word altijd zo vrolijk van al die kleurtjes. Knap hoor om dit op 11 jarig leeftijd al te kunnen.

Groetjes,
Marga♥

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een ontzettend vrolijk lapje.

Groetjes
Ines

quiltlodge gerda zei

leuk! en dat voor een elf jarige. dat kreeg ik niet voor elkaar op die leeftijd. jammer dat ze niet heeft mogen meemaken dat haar werkje nu wereldwijd te bewonderen is op het net via jouw blog.

Guusje, zei

Hij is prachtig en heerlijk kleurrijk.

katrien zei

Heel mooi lapje.

Annelies zei

@Meta, als ik het red morgen weer een update van de paarse quilt. (moet morgen werken) Anders zondag.

Frederika zei

Het is een echt prachtlapje.

Rina zei

Leuk zo'n voorbeeld lapje met verschillende kleuren.

Unknown zei

bij elkaar een fleurig geheel, vooral die luchtballon vind ik heel grappig.

Anoniem zei

Wat mij betreft een absolute topper in je collectie.

Annemarie zei

Schitterend lapje, zo vrolijk! Leuk ook dat het uit Nisse komt, bekende plaats voor mij. Groetjes, Annemarie

Else zei

Fleurig lapje, grappig ik heb Marianne M vandaag ontmoet wat een lieverd! Wist je dat haar meisjes naam ook met een M begint. Werk ze morgen, knuffel Else

mieke zei

1900 en dan zoveel kleuren met wol !
Zou het ook kunnen zijn dat iemand , later de vrolijke kleuren figuurtjes geborduurd heeft ??

Lida zei

Wat een mooi lapje, zo lekker vrolijk! Groetjes
Lida

Annelies zei

@Mieke, ik heb meerdere van dit soort lapjes uit die tijd.
Gezeien de struktuur van de wol en de stof weet ik haast zeker dat hij uit 1900 komt.