donderdag 3 mei 2012

's ochtends vroeg

Wederom een week, waarin ik veel in Amsterdam ben. Het toeristenseizoen is volop bezig. Als ik rond half tien uit het Centraal Station loop zie ik al een rij bij de rondvaartboten. Ook spreek ik in de winkel met enige regelmaat mensen uit Nederland in het Engels aan. Ach, het heeft allemaal zijn charme.


Again a week in which you can often find me in Amsterdam. There are a lot of tourists at the moment. This picture I took when I left the Central Station yesterday at half past nine. I sometimes by accident speak English to people of my own country. It all has it's charme.

9 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Amsterdam blijft altijd een leuke stad, ik heb er jaren gewoond en mijn DH is er geboren, ook 2 van mijn kinderen.

Groetjes
Ines

Chris zei

Ja, het zal wel steeds drukker worden. Maar het is nu wel minder chaotisch bij het CS als een tijdje terug. Toen had je wel 10 ogen nodig. Ik tenminste wel. Fijne werkdag!

Marga (MarPie) zei

Gaan ze dan ook spontaan in het Engels terug praten?
Fijne werkdag vandaag.

Groetjes,
Marga♥

lheurebleue zei

's ochtends vanuit het station amsterdam inlopen terwijl je de grachten ziet blinken, heeft altijd iets feestelijks!

AnitaS zei

Het is dan net of jezelf op vakantie ben.

christine zei

ha Annelies blijf maar foto,s plaatsen van Amsterdam ik geniet er dubbel van .

christine

mieke zei

Tja, met al die toeristen blijft het Engels spreken wel op peil !
De Nl-ders zullen je vreemd aankijken denk ik, als je in het Engels begint.

Anoniem zei

Heerlijk. Amsterdam die grote stad...

Annelies zei

@Marga, als mensen vreemd gaan kijken ga ik over op het Nederlands, Frans of Duits. Blijven ze dan nog raar kijken, dan wordt het handen en voetenwerk.