woensdag 30 november 2011

een kleintje

L.S. maakte dit lapje in 1919. Ik heb de foto expres niet gecorrigeerd. Doe ik dat, dan krijg ik een hardroze kleur, en het lapje is geborduurd met zachtroze garen.
Kijk eens naar het tweede randje. Dat vind ik wel weer heel bijzonder.
Om te laten zien hoe klein het lapje is heb ik het bij het vorige lapje gelegd.
L.S. made this sampler in 1919. I didn't make the picture brighter. I first did and the soft colours changed in a wrong way.
Look at the second border. Isn't that special ?
To show you how small this sampler is I put it besides the sampler I showed a few days ago.

26 opmerkingen:

Judith zei

Alweer zo'n plaatje! Waar bewaar je ze allemaal, in dozen, boeken, hangen ze, ingelijst? Hoeveel borduren heb je eigenlijk? Je laat altijd maar weer nieuwe exemplaren zien. Mooi hoor

Annelies zei

@Ik heb er nu 82 laten zien en heb er nog denk ik twintig.
Ze worden bewaard in dozen en zuurvrij papier en met grote regelmaat bekeken.

Vlijtige Handjes zei

Het is elke keer weer je ogen uitkijken.Mooi!

Wilma zei

Prachtige lapjes, wat leuk dat kleine roze lapje.

katrien zei

Dit is wel een leuke kleine.

Wieke van Keulen zei

Prachtig hoor. Hoe klein is klein? Op de foto tesamen met het vorige lapje lijkt het klein, maar misschien is dat lapje wel weer groot.

Willy zei

Een heel lief lapje zo fijntjes en in zachtroze.

petronella zei

Wat een schatje, en dan al bijna een eeuw oud....

Lida zei

Wat bijzonder en inderdaad maar een heel klein lapje, maar wel heel mooi!
Fijne dag
Lida

marcella zei

Klein maar fijn het lapje van LS uit maart 1919.

GRANNY'S HOUSE zei

Weer zo'n lieverdje.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Beide zijn erg mooi en wat is dat ene lapje inderdaad klein tov de grote.

Rennie zei

Mijn hemel dat is klein! Goh Annelies waarom begin je geen quiltmuseum met zo'n voorraad?

Annelies zei

@Grootte van het lapje is 13 bij 12,5 cm.

AnitaS zei

Klein maar heel fijn geborduurd. Deze is heel mooi.

Monica en Guus zei

Wat een lief klein lapje, en inderdaad een heel leuk randje, je moet ze echt eens bij elkaar showen hoor

Anoniem zei

Dat is inderdaad een heel klein lapje. Is het dan ook fijner linnen?

Anje-Grietje zei

Dit vind ik echt een bijzonder lapje....
Groetjes Anje.

Phebe and Jane zei

Wat een prachtige verzameling heb je toch. Dit is echt een schattig lapje.
Groetjes,
Marian

Annelies zei

@José, het linnen is inderdaad best wel fijn.

Erna Peekel zei

Inderdaad een kei leuk klein lapje.

Groetjes,
Erna

lheurebleue zei

wat een variatie toch steeds weer!

mieke zei

Het is steeds opnieuw weer apart om die lapjes te zien.

Marga (MarPie) zei

Toch jammer dat veel van deze technieken nu eigenlijk verloren gaan. I mijn tijd hadden we nog handwerken op school en eerde je borduren en zo tegenwoordig helemaal niet meer geloof ik!

Groetjes,
Marga♥

Pak je ze dan ook aan met stoffe handschoentjes, om te zorgen dat er geen huidvet op komt, de lapjes zijn natuurlijk heel kwetsbaar of niet?

Willeke de la Chambre zei

Schitterend!!!

Hoe kom je er toch steeds aan?
Via marktplaats of wordt je door fans benaderd.....van ik heb nog wel zo'n lapje voor je?


Hartelijke groetjes,

Annelies zei

@Soms krijg ik ze, soms word ik benaderd, soms vind ik ze op het net en soms laat ik ze liggen, omdat er teveel voor gevraagd wordt.