zaterdag 26 november 2011

een klassiek lapje

Dit lapje, dat door G.J.v.d.W. werd gemaakt, heeft van alles in zich.
Er werd begonnen met de simpele randjes. Vervolgens kwam het alfabet. Eerst de rechte ofwel stokletters, daarna de schuine en als laatste de ronde.
Na een cijferreeks mocht G.J. haar initialen borduren.
Het gewone alfabet was daarna aan de beurt en ook kwam er een oefening in het merken van linnengoed.
Als laatste was er tijd voor het maken van wat moeilijkere randjes.
Het lapje heeft links een zelfkant en de andere kanten zijn afgewerkt met een flanelsteek.

On this sampler, made by G.J.v.d.W., you can see a lot.
The girl started with simple borders. After that she made her first letters. First the straight ones, than the more difficult ones.
After the numbers she put her initials on the sampler.
She learned how to mark linen and last but not least the more difficult borders.

Kijk hier (click) voor alle lapjes die ik tot nu toe heb laten zien.

Here (click) you can view all the samplers I have already shown.

20 opmerkingen:

neeftje zei

Weer zo'n leuk lapje! Fijne dag vandaag!

Rennie zei

Waar is de tijd gebleven. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe ik worstelde om de laatste draadjes naar dezelfde kant te laten lopen. Leuk hoor!

Wieke van Keulen zei

Ik reageer niet altijd, Annelies, als je zo'n prachtig oud lapje laat zien. Ga er vooral mee door; ik vind ze prachtig en vind het ook enig hoe je uitleg erover geeft. Het ligt, meer aan mezelf. Ik vind ze top, maar weet nooit zo goed wat ik er over moet zeggen.

Willy zei

Je krijgt al een flinke verzameling, ik hoop dat je het ooit eens in het echt gaat tentoonstellen. Voorlopig is het genieten van de foto's.

AnitaS zei

Wat een werk eigenlijk die lapjes. Je ziet ze in gedachten er mee bezig.

Monica en Guus zei

Oh, wat leuk, weer zo'n mooie bij jouw collectie.

katrien zei

Nog zo'n mooie in je verzameling.

GRANNY'S HOUSE zei

Het is wederom een lieverdje.

Groetjes
Ines

pauline zei

Weer zo'n leukerd, laat ze maar komen. Het is steeds genieten.
Fijn weekend,

Lida zei

Weer een mooi exemplaar voor je verzameling, je hebt dadelijk een lapjes museumpje thuis! Fijne weekend,
Lida

Jossie zei

Je hebt een neus voor mooie lapjes. Waar haal je ze toch steeds vandaan?

Johanna Zweden zei

Schitterend en wat een verzameling
Groetjes Joke

Els zei

Dit is weer een hele mooie!

mieke zei

Een hele leuke speciale verzameling heb je.
grtjs Mieke

Willeke de la Chambre zei

Wat heb je er al veel he?
Erg leuk!

groetjes,

Sylvia zei

Nou ik vind het ook weer knap gedaan dit lapje.
Gr.Sylvia.

Anna zei

Schattig lapje weer Annelies! Heel erg mooi!

Guusje, zei

Deze is ook alweer zo mooi en je hebt er al heel veel een geweldig verzameling.

Anoniem zei

ziet er heel mooi uit, prachtig

lheurebleue zei

en zouden die letters ook op de uitzet geborduurd zijn?